Ugrás a tartalomra

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSzF)

Agricultural EDIH - EUROPEAN DIGITAL INNOVATION HUBS 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSES FELTÉTELEK (ÁSZF)

Impresszum:

Ez a felhasználási feltételeket rögzítő útmutató a vállalkozásoknak, és egyéb érdekelteknek határozza meg az elérhető szolgáltatások, tanácsadások igénybevételéhez szükséges paramétereket. Jogilag kötelező érvényű, és mint ilyen, egyben meghatározza az Európai Bizottság és a magyar állam, mint Támogatók által támasztott elszámolási kötelezettséget.

A kkv-nak, SMCC-knek és PSO-nak történő minősítéssel kapcsolatos feltételek meghatározásához útmutató, segédlet érhető el, mely tartalmazza a vonatkozó részleteket és magyarázatokat, ill. elérhetőek nyilatkozatminták is, amelyet az egyes érintettek töltenek ki a státuszuk megállapítása érdekében akkor, amikor a projekt támogatási rendszeréhez folyamodnak az együttműködés keretében.

Jelen Általános Szerződéses Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) célja, hogy meghatározza az Agricultural EDIH Konzorciumnak (a továbbiakban: Konzorcium), valamint annak tagjai (Szolgáltató) által közösen, illetve egyenként nyújtott tevékenységi portfólió (képzések, bemutatók, egyéb tanácsadási szolgáltatások) összetételét, azok igénybe vevőinek (a továbbiakban: Ügyfél) (a továbbiakban együttesen: Felek) jogait és kötelezettségeit.

Az Agricultural-EDIH (a továbbiakban Agrár-EDIH vagy AEDIH) Konzorcium nem önálló jogi személy, tagjai külön-külön és együtt látják el a Támogatási Szerződésükben vállalt feladataikat, nyújtják különböző szolgáltatásaikat annak érdekében, hogy ügyfeleik digitális képességei épüljenek, bővüljenek a projekt futamideje alatt, ill. a későbbiekben is akár. Az Agrár-EDIH-nél a leendő Ügyfelek igényeire szabott, komplex szolgáltatások sokrétű portfóliójának megvalósítása zajlik, amely elsősorban a mezőgazdaságban használatos digitális technológiákra, az azok használatához kapcsolódó digitális kompetenciákra, illetve mindezek a gazdálkodási gyakorlatba történő zökkenőmentes bevezetésére és hatékony használatára terjed ki. E szolgáltatások magukban foglalják:

  • digitális felmérés,
  • digitalizációs és gazdasági, fejlesztési terv összeállítása,
  • digitális bemutató üzem látogatás szervezése,
  • digitalizációval kapcsolatos fejlesztéseket érintő tanácsadás,
  • „Beruházás előtti próba”, technológiai tesztelés szervezése,
  • finanszírozási lehetőségek (hazai és nemzetközi szinten) feltárása,
  • képzési tevékenységek mind technológiával, mind üzletfejlesztéssel kapcsolatos kérdésekben,
  • hálózatépítési tevékenységek.

Jelen felhasználási feltételek a Szolgáltató által, több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre kerülnek meghatározásra, melyet a Felek egyedileg nem tárgyalnak meg. Szolgáltató Magyarországon bejegyzett jogi személy, így tagállami joga Magyarország joga – így jelen felhasználási feltételekre irányadónak a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) vonatkozó rendelkezéseit határozza meg. A Szolgáltató felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy a jelen ÁSZF elfogadásával egyidejűleg azt az Ügyfél magára nézve kötelezőnek ismeri el és a megrendelés teljesítése során a jelen ÁSZF rendelkezéseit irányadónak kell tekinteni.

Szolgáltató felhívja Ügyfele figyelmét, hogy a jelen felhasználási feltételek alapján igénybe vehető megrendelés elsődlegesen a magyar jogrendszer alapján lett kialakítva.

Az érintett felelőssége megvizsgálni, hogy számára a megrendelés saját személyi joga és támogatási keretei alapján is megfelelő-e a jelen ÁSZF-ben részletezettek szerint. Ezekben a Konzorcium az elektronikus ügyfélkapcsolati rendszerén keresztül elérhető dokumentumokon keresztül (pl. KKV, SMCC checklist) támogatja, orientálja. Nem megfelelőség esetén fizetési kötelezettség áll be, támogatás érvényesen nem adható át.

Szolgáltató kijelenti, Ügyfél pedig magára nézve kötelezően elismeri, hogy a Felek közötti kommunikációs csatorna elsődlegesen digitális (pl. zárt elektronikus rendszeren keresztül és/vagy email útján valósul meg).

A Szolgáltató ezúton tájékoztatja az Ügyfelét, hogy:

  • az ÁSZF alapján létrejövő egyedi szerződések a megrendelésen és teljesítési igazoláson meghatározott szereplők szerint elektronikus úton kerülnek kiállításra, illetve megkötésre;
  • az ÁSZF teljes terjedelmében a Konzorcium elektronikus ügyfélkapcsolati rendszerén keresztül érhető el, tölthető le.

A projekt futamideje: 2022. október 1. – 2026. február 28.

Konzorcium tagjai, a Szolgáltatók adatai

  1. MATE Tangazdaság Nonprofit Kft.

székhely: 2103 Gödöllő, Páter Károly út 1.

  1. Széchenyi István Egyetem

székhely: 9200 Mosonmagyaróvár, Vár tér 2.

  1. Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt.

székhely: 5820 Mezőhegyes, Jung József tér 1.

  1. Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113.

  1. Uni-Agro-Food Kft.

székhely: 9200 Mosonmagyaróvár, Pozsonyi utca 4.

Fogalmak

Agrár-EDIH portál: az Agrár-EDIH projekt elektronikus kommunikációs csatornája és ügyfélekezelési rendszere, melyen megtalálhatók a projekttel kapcsolatos hírek és információk. Az Agrár-EDIH portál szolgáltatásainak egy része csak regisztrált felhasználók (Ügyfél) számára érhető el. Az oldal elérhetősége: https://intro.aedih.hu/ illetve https://ąedih.hu 

Átadott támogatás: a projekt keretében nyújtott, azaz átadott támogatás, innovációs támogatás vagy de minimis. A projekt keretében ingyenes (térítés nélküli) szolgáltatás(ok)ban részesülő ügyfeleink figyelmét ezúton hívjuk fel arra, hogy szolgáltatásunk átadott támogatásnak minősül, így a szolgáltatásunk annak összegéről kiállított igazolásunk szerinti pénzben kifejezett értékkel bír. Ezzel összefüggésben a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény vonatkozó pontja szerint kell eljárni, a hatályos szövegkörnyezetnek megfelelően a támogatott ügyfelünknek egyéb bevételként kell elszámolnia a nem pénzben kapott támogatás igazolás szerinti pénzértékét.

De minimis: olyan, vállalkozások (vállalatok) részére nyújtott csekély összegű állami támogatás, amelyet az uniós tagállamoknak nem kell bejelenteniük az Európai Bizottság felé. Összege vállalkozásonként egy hároméves időszakra maximum 300 000 euró lehet. Mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozások esetében ez az összeg jelenleg 50 000 euró.

De minimis igazolás: Az Ügyfél (végkedvezményezett) által tett de minimis nyilatkozat szerinti szabad keretösszegre figyelemmel kerül kiállításra a szolgáltatási szerződés megkötésekor, azaz a szolgáltatás megrendelésének visszaigazolásakor a tervezett szolgáltatási összeg alapján, az Ügyfél státuszának megfelelően a mezőgazdasági de minimis rendelet (elsődleges mezőgazdasági termeléssel foglalkozó vállalkozások esetén) 7. cikk (5) bekezdésével összhangban,  illetve az általános de minimis rendelet 7. cikk (4) bekezdésével összhangban, a támogatás összegéről bruttó támogatási egyenértékben kifejezve, annak csekély összegű jellegéről közvetlenül utalva az általános de minimis rendeletre. A de minimis igazolás kifejezetten felhívja a figyelmet arra, hogy amennyiben a ténylegesen igénybe vett szolgáltatás díja magasabb lesz, mint az előzetesen tervezett, abban az esetben kizárólag a növekményről egy új igazolás kerül kiállításra, melynek feltétele, hogy az Ügyfél (végkedvezményezett) a teljesítésigazolás kiállításakor is jogosult legyen a növekmény összegének megfelelő de minimis támogatásra. Amennyiben az Ügyfél de minimis keretét más forrásból kapott támogatással időközben részben vagy egészben kimeríti, úgy a növekményt részben vagy egészben saját forrásból köteles finanszírozni. A szolgáltatás teljesítését követően a ténylegesen igénybe vett szolgáltatás alapján – amennyiben a tényleges szolgáltatási díj magasabb, mint az előzetesen tervezett szolgáltatási összeg - kizárólag a növekményről kerül kiállításra de minimis igazolás a teljesítésigazolással egyidejűleg. Ez egy új támogatási döntésnek minősül. Amennyiben időközben a végkedvezményezett kimerítette de minimis keretét, úgy kizárólag a növekményt szükséges önerőből finanszíroznia. Amennyiben a tényleges szolgáltatási díj alacsonyabb, mint a szolgáltatási szerződés létrejöttekor kiállított de minimis igazolásban rögzített előzetesen tervezett összeg, abban az esetben a de minimis igazolást módosul a szolgáltatási szerződés szerinti támogatás odaítélés dátumával, a csökkentett támogatási összegnek megfelelően. Ha a szolgáltatásnyújtás az Agrár-EDIH-nek felróható okból hiúsul meg, úgy az eredetileg kiadott de minimis igazolást visszavonjuk, mivel a végkedvezményezett nem részesült támogatásban (az Ügyfélnek felróható szolgáltatásnyújtás meghiúsulása esetén a de minimis igazolás a szolgáltatási összegben kiállításra kerül – pl. az Ügyfél a szerződéses szolgáltatást nem veszi át, az átvételt megtagadhatja, az egyeztetett időpontban nem jelenik meg, előzetesen magát nem menti ki).

De minimis nyilatkozat: az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2023. december 13-i (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet (továbbiakban: bizottsági rendelet), illetve az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a mezőgazdasági ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-ai 1408/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű (de minimis) támogatás esetén az Ügyfél, azaz a végkedvezményezettként szolgáltatást támogatás útján igénybe vevő által tett nyilatkozat a szolgáltatások fedezetéül szolgáló szabad de minimis keretről. Az Ügyfél de minimis nyilatkozata kiterjed a nyilatkozatot megelőző három év (3*365 nap, szökőév esetén 366 nap) során kedvezményezettként, továbbá a vele a vonatkozó bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése alapján egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozásként Magyarországon csekély összegű támogatás(ok)ban történő részesülésre is. Amennyiben a de minimis nyilatkozat kelte és a támogatás odaítélése közötti időszakban egyéb csekély összegű vagy a támogatáshalmozás szempontjából figyelembe veendő más támogatást ítélnek oda a kedvezményezett Ügyfél számára, erről haladéktalanul értesíteni köteles az Agrár-EDIH-et, és köteles megfelelően módosított adattartalommal újból nyilatkozni, az esetleges kerettúllépésből eredő különbözetet saját, egyéb forrásból kiegyenlíteni.

Felek: Szolgáltató, mint az Agrár-EDIH konzorcium nevében szolgáltatást nyújtó szervezet és az Ügyfél, a szolgáltatást megrendelő és igénybe vevő szervezet együttesen.

Felhasználó: az Agrár-EDIH portált regisztráció nélkül használó, látogató személy.

Igazolás csekély összegű / innovációs támogatásról: a projekt megvalósítása során de minimis vagy innováció támogatás terhére igénybe vett szolgáltatásokról és azok ellenértékéről a Konzorcium igazolást állít ki a szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfeleknek.

Ügyfél: olyan kkv, small midcap, szövetkezet, egyéni vállalkozó, mezőgazdasági őstermelő, aki vonatkozó támogatási szerződés szerinti kategória érintettjeként üzleti tevékenysége körében az elektronikus ügyfélkezelési rendszeren keresztül ajánlatot tesz és szerződést köt a Szolgáltatás igénybevétele céljából a szolgáltatást megrendelő szervezet nevében, képviseletében eljáró személyen keresztül.

PSO: olyan közigazgatási szervezet, közjogi szerv, mely hatáskör alapján, illetékességi területén, jogszabályban meghatározott közigazgatási feladatot lát el közhatalom birtokában.

KKV: fogalommeghatározásához irányadó az Európai Bizottság hivatalos útmutatója (az Európai Unió Hivatalos Lapjában közzétett 2003/361/EK bizottsági ajánlás - HL L 124., 2003.5.20., 36. o.) és a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény.

KKPTV (small mid-cap company, SMCC): a kisebb közepes piaci tőkeértékű vállalat nem kkv-nak minősülő olyan vállalkozás, amelynek az alkalmazotti létszáma nem haladja meg a 499 főt, és amelynek éves forgalma nem haladja meg a 100 millió eurót, és éves mérlegfőösszege nem haladja meg a 86 millió eurót (ld. bővebben Az Európai Unió Hivatalos Lapját)

Szövetkezet: tagok vagyoni hozzájárulásából álló tőkével alapított, a nyitott tagság és a változó tőke elvei szerint működő, a tagok gazdasági és társadalmi szükségleteinek kielégítésére irányuló tevékenységet végző jogi személy, amelynél a tag kötelezettsége a szövetkezettel szemben vagyoni hozzájárulásának szolgáltatására és az alapszabályban meghatározott személyes közreműködésre terjed ki.

Mezőgazdasági őstermelő: az a 16. életévét betöltött, nem egyéni vállalkozó magánszemély, aki a saját gazdaságában a meghatározott termékek előállítására irányuló tevékenységet folytat, és ennek igazolására őstermelői igazolvánnyal rendelkezik, ideértve az Európai Unió Közös Agrárpolitikája magyarországi végrehajtásában, illetve a nemzeti agrártámogatási rendszerben érintett ügyfelekkel összefüggő ügyfélregiszter létrehozásáról és az ezzel kapcsolatos nyilvántartásba vételről szóló kormányrendelet szerint nyilvántartott mezőgazdasági termelő magánszemélyt, valamint a termőföldről szóló törvény szerint családi gazdálkodónak minősülő magánszemélyt és e magánszemélynek a családi gazdaságban nem foglalkoztatottként közreműködő családtagját is.

Egyéni vállalkozó: az a személy, aki egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló törvény szerinti egyéni vállalkozói nyilvántartásban szereplő magánszemély, az említett nyilvántartásban rögzített tevékenysége(i) tekintetében.

Partner (Ügyfél): a projektbe bevont olyan vállalkozás (mely a vonatkozó jogszabályok alapján KKV-nak minősül és nyilatkozatával ezt igazolja) és/vagy az azt képviselő személy, aki jogosult a Vállalkozás nevében papír alapon vagy regisztráció után az ügyfélkezelési rendszeren keresztül az Agrár-EDIH által nyújtott szolgáltatás(ok) megrendelésére.

Szolgáltató: Agrár-EDIH konzorcium tagja, mely a projekt megvalósítása során különböző szolgáltatásokat nyújt az Ügyfél/Ügyfelek részére.

Ügyfélkezelési (ügyfélkapcsolati) rendszer: az Agrár-EDIH projekt online platformja, amely a projekt keretében igénybe vett szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézésre, a szolgáltatás és az együttműködés során keletkezett dokumentumok és információk kezelésére és nyilvántartására szolgál. Az Ügyfél az ügyfélkezelési rendszerbe saját felhasználónevével és jelszójával léphet be.

Szerződés: Eladó, azaz a Szolgáltatást nyújtó szervezet és Vevő, mint a Szolgáltatást igénybe vevő Ügyfél között az elektronikus ügyfélkapcsolati rendszer és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő szerződés, azaz visszaigazolt megrendelés.

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz a Szolgáltatás igénybe vételét szolgáló megrendelőlapot, a Szolgáltatás igénybevételének megtörténtét igazoló teljesítési igazolást, ill. a Szolgáltatást igénybevételének fedezetét rendező de minimis vagy innovációs támogatás nyilatkozatot továbbító email, zárt elektronikus csatorna.

Távollévők között kötött szerződés: olyan (fogyasztói) szerződés, amelyet a szerződés szerinti szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Vonatkozó jogszabályok, alapszerződések

A Szerződésre a magyar jogszabályok az irányadóak, különösen, de nem kizárólagosan az alábbi jogszabályok rendelkezéseire kell tekintettel lenni:

 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről 

  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről 
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 
  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet).

Az ÁSZF hatálya, elfogadása, módosulása

A Felek között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződéses Feltételek határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Szolgáltatót és az Ügyfelet megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Az Ügyfél a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni és megrendelésével egy időben elfogadni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.

A felhasználási feltételek keretében nyújtott szolgáltatások igénybevételére (tanácsadás és képzés) nem jogosult az az érintett (ügyfél), amely

  • nem minősül kis- és középvállalkozásnak,
  • az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvényben (a továbbiakban: Áht.) foglaltak szerint nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének,
  • a részben (25%-ot nem meghaladó mértékben) köztulajdonban álló gazdasági társaság esetén, ha az Áht.-ban foglaltak szerint a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII. törvényben foglalt közzétételi kötelezettségének nem tett eleget,
  • olyan jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet, amely az Áht. 1. § 4. pontja szerint nem átlátható szervezet,
  • a támogatási rendszerből való kizárás hatálya alatt áll,
  • harmadik személy irányában olyan kötelezettsége áll fenn, amely a részére továbbadott támogatással szerzett szolgáltatás céljának megvalósulását meghiúsíthatja,
  • a továbbadott támogatás igénybevételére vonatkozó jogosultság megállapításakor, vagy az igénybevételt követő három évig terjedő időszak alatt, a továbbadott támogatás megítélését vagy annak felhasználását befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott vagy ilyen nyilatkozatot tett,
  • jogerős végzéssel elrendelt felszámolási, csőd-, végelszámolási vagy egyéb - a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott - eljárás alatt áll,
  • az Áht. 50. § (3) bekezdés alapján nem részesíthető költségvetési támogatásban.

Továbbá az alábbi szempontok szerint nem nyújtható továbbadott támogatás:

  • azon támogatást igénylő részére, amellyel szemben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által indított végrehajtási eljárás van folyamatban a továbbadott támogatás igénybevétele időpontjában;
  • azon támogatást igénylő részére, amely vállalkozás esetében a www.szechenyi2020.hu weboldalon található „Általános tájékoztatás 1. Kizáró okok” című pontjában foglaltak valamelyike fennáll.

Az Agrár-EDIH fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre az ÁSZF-ben előzetes figyelmeztetés nélkül, ezen belül jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan kiegészíteni, vagy módosítani, különösen új termék bevezetése, meglévő termék feltételeinek módosítása, díjtételek, igazolás sablonok módosítása esetén. Az Ügyfél felelőssége, hogy a módosítás tartalmát megismerje, arról tájékozódjon. Amennyiben a módosítást az Ügyfél nem fogadja el, jogosult 30 nap alatt felmondani a szerződést, szolgáltatását töröltetni. Ez esetben a szerződés megszűnik a régi feltételek alkalmazásával. Amennyiben az Ügyfél a szerződést későbbi időpontban mondja fel, úgy a folyamatban lévő szerződéses időszakra a feltételek változatlanok. Ez esetben a szerződés a szerződéses időszak végén a régi feltételek alkalmazásával megszűnik.

A szerződés nyelve, a szerződés formája 

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

Árak 

Az árak minden esetben magyar forintban (HUF vagy Ft) értendők. Az árak minden esetben sávosan, piaci alapon kerülnek meghatározásra. Az Agrár-EDIH Konzorcium Támogatási Szerződése alapján specifikált indikátorokban vállalt továbbadott szolgáltatásokat piaci áron nyújtjuk. A piaci árat folyamatosan alakítjuk az igényekhez, meghatározásánál figyelembe vesszük, a hasonló szolgáltatások piaci árát, a szolgáltatásokat nyújtó munkatársak kiemelkedő innovációs, kutatási és nemzetközi együttműködési tapasztalatait, a Magyar Mérnöki Kamara vonatkozó nettó mérnöki díjszabási ajánlását. Az Agrár-EDIH jelen ÁSZF-ben a szolgáltatásainak irányárát rögzíti, amelyek a piaci igények függvényében változhatnak. Az egyes szolgáltatások árát befolyásolja az adott tanfolyam/konzultáció tartalma, illetve a tanácsadási, tesztelési vagy befektetés támogatási szolgáltatás – ügyféllel egyeztetett – összetettsége, így az Agrár-EDIH részéről delegált csapat mérete és szakembergárdája is, tekintettel arra, hogy egy adott szolgáltatás mögött nem egy szakember, hanem több szakember állhat. Az Agrár-EDIH egyes szolgáltatásainak ára a projekt ügyfélkapcsolati rendszeren keresztül is elérhető. Jelenleg

  • csoportos képzések esetén (2 napos): 480-600 euró– 180000-240.000 HUF
  • egyéni konzultáció esetén: 800-2000 euró/nap – 320.000-800.000 HUF/nap
  • demo day, bemutatók 900-1250 euró/esemény – 360.000-500.000 HUF
  • test before invest szolgáltatás esetén: 1000-5000 –euró – 400.000-2.000.000 HUF/nap
  • pénzügyi tervezés: 750-1250 euró/kalkuláció – 300.000-500.000 HUF

irányárakat alkalmazunk.

Fentiekkel összhangban felhívjuk ismételten a figyelmet arra, hogy az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Agrár-EDIH az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben az Agrár-EDIH az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett a szolgáltatásra, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „hibás ár” pontja alapján járunk el.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek 

A fogyasztó írásban közölheti a panaszát. Az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

1. a fogyasztó neve, lakcíme,
2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
4 .a szolgáltató nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,

6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

7. panasz egyedi azonosítószáma.

A szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében az ügyfélkezelési rendszerünk szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a ügyfélkezelési rendszeron található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a ügyfélkezelési rendszer, vagy annak bármely része módosítható. Az ügyfélkezelési rendszerról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak az ügyfélkezelési rendszerre való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések 

Az ügyfélkapcsolati rendszer üzemeltetéséről, a rendszer támogatásáról bővebben a MATE Tangazdaság Nonprofit Közhasznú Kft.-n keresztül (2101 Gödöllő, Pf. 715) tájékozódhat. Az ügyfélkezelési rendszeren megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége megfelelő. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A megjelenő adatokat biztonságos adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva.

A szolgáltatások lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás 

Az elektronikus ügyfélkapcsolati rendszeren keresztül megrendelhető szolgáltatások lényeges tulajdonságairól az Agrár-EDIH holnapon (https://intro.aedih.hu/szolgaltatas_lista)  adunk tájékoztatást.

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért 

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül nyílvántartásba, ellentételezésre, illetve teljesítésre. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

Hibás ár

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül: 0 Ft-os ár, kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os szolgáltatás esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált szolgáltatás). Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató felajánlja a szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában az Ügyfél eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a szolgáltatást vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Az ügyfélkezelési rendszer használata, a megrendelés folyamata

Az Agrár-EDIH oldalán regisztráció́ után lehet szolgáltatást rendelni, egyedi szerződéseket generálni, ahol egy kifejezetten ezt a célt támogató elektronikus rendszer segít elő a digitális szerződéskötést, a regisztráció során megadott adatok, illetve a megrendelni kívánt szolgáltatás lényeges tulajdonságainak felhasználásával.

A regisztráció menete:

A regisztráció során az alábbi adatok megadása lehetséges (a csillaggal jelöltek kötelezők):

  • E-mailcím*
  • Felhasználónév*
  • Jelszó és jelszó megerősítése*
  • Fénykép (logó/portré)
  • Partner típus (gazdálkodó, tanácsadó, IT szolgáltató, egyéb)
  • Vállakozás neve*
  • Vállakozás adószáma*
  • Székhely címe*
  • Térképi adatok megjelenítésére vonatkozó nyilatkozat (publikusság és részletezettség)
  • Kapcsolattartó neve
  • Kapcsolattartó szerepe a vállalkozásban
  • e-mail címe
  • telefonszáma
  • Honlap címe
  • Vállalkozás alapításának éve
  • Ország
  • NUTS2 besorolás
  • PIC szám
  • Földterület nagysága
  • Vállakozási forma
  • Vállakozás személyi állományának létszáma
  • EDIH gazdasági ágazati besorolás (aktuális és terv)
  • Bemutatkozás
  • Nyilatkozat az AEDIH adatkezelési nyilatkozatának elfogadásáról (check-box)
  • Nyilatkozat az AEDIH projektben való részvétel szándékáról
  • Nyilatkozat a gyakorlati közösséghez (CoP) történő csatlakozásról (check-box)
  • CC e-mail

A regisztráció elfogadása nem automatikus, azt munkatársaink hagyják jóvá. A regisztráció jóváhagyásáról a regisztrációs űrlapon megadott e-mail címre kap értesítést.

Szolgáltatás, képzés, tanácsadás megrendelése

Az Agrár-EDIH projekt keretében az Ügyfelek többféle szolgáltatást, tanácsadást, képzést vehetnek igénybe. Az egyes szolgáltatások, képzések, tanácsadások igénybevételének módja azok típusától függően eltérhet, ezekhez megrendelő sablont használunk, melyet az Ügyfél tölt fel adatokkal.

Szerződéskötésről általánosságban

Az Agrár-EDIH projekt keretében igénybe vehető tanácsadási és egyéb szolgáltatásokon, képzéseken, bemutatókon való részvétel elfogadott megrendeléshez, illetve rendezvények esetén (a következő pontban ismertetettek szerint) előjelentkezéshez kötött. Az Ügyfél az Agrár-EDIH portálra történő bejelentkezés után választhatja ki az őt érdeklő szolgáltatási elemet, melyet igénybe kíván venni. Ennek megfelelően a weboldalon tájékozódhat az elérhető ajánlatokról. Az AEDIH projekt igénybevételéhez az Ügyfeleknek rendelkeznie kell a szolgáltatás ellenértékének megfelelő de minimis kerettel. Amennyiben az Ügyfél valamelyik szolgáltatást igénybe kívánja venni, úgy azt az Egyedi Szerződés megkötésének folyamata részben leírtak szerint teheti meg. A megrendelés elküldésével a megfelelő jelölőnégyzet kitöltésével az Ügyfél egy időben nyilatkozik arról, hogy rendelkezik a szolgáltatás ellenértékét fedező támogatási kerettel.

Jelentkezés rendezvényeinkre

A képzések szervezése, illetve azok megrendelésének előkészítése érdekében az AEDIH által szervezett képzésekre előzetes jelentkezés szükséges. Az Ügyfél az Agrár-EDIH portálra történő bejelentkezés után választhatja ki az őt érdeklő képzést, bemutató rendezvényt, melyre jelentkezni kíván, vagy igénybe kíván venni. Rendezvényeinkre jelentkezni a Jelentkezés gomb megnyomásával, illetve az adott rendezvény regisztrációs űrlapjának linkjére kattintással és annak kitöltésével lehet. A gomb megnyomása után van lehetősége az Ügyfélnek megadnia a rendezvényre jelentkező, az adott vállalkozást a rendezvényen képviselő, a szolgáltatást igénybe vevő (az Ügyfél által delegált további) magánszemélyek adatait:

  • családi és utónév
  • adószáma
  • állandó lakcím, levelezési cím
  • elektronikus levelezési cím
  • telefonszám

Amennyiben az Ügyfél több magánszemély részére egyidejűleg tölti ki a jelentkezési lapot, úgy minden résztvevő adatait rögzíteni kell. Az elküldés előtt az Ügyfélnek ellenőrizze kell az adatok helyességét, mert a szerződést részben a jelentkezéskor megadott adatok alapján állítja ki a Szolgáltató.

Az Ügyfél egyidejűleg tudomásul veszi és vállalja, hogy az általa regisztrált delegáltak csak érvényes, a szükséges de minimis keret rendelkezésre állásáról szóló nyilatkozat esetén vehetnek részt a az adott rendezvényen (jelen ÁSZF Fogalmak fejezetében a de minimis nyilatkozatról szóló részében foglaltak szerint). Abban az esetben, ha az Ügyfél nem rendelkezik a díját fedező de minimis és/vagy innovációs támogatási kerettel, úgy a jelentkezők az Agrár-EDIH projekt keretében nem vehetnek részt, vagy saját forrásból kell fedezniük az igénybe vett szolgáltatás díját.

A jelentkezés beküldése előtt az Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja Szolgáltató vonatkozó Általános Szerződéses Feltételeit és adatkezelésre vonatkozó irányelvét.

Az Egyedi Szerződés megkötésének folyamata

Az ügyfélkezelési rendszer segítségével bármely regisztrált felhasználó elindíthatja az Egyedi Szerződés megkötésének folyamatát, mely a megrendelésből és az ahhoz tartozó teljesítési igazolás fázisaiból áll össze. Jelen pont szerint a leendő Ügyfél Ajánlattevőnek minősül. Ajánlattevőt bárki képviselheti a regisztráció során (kiemelten a mezőgazdasági termelők szaktanácsadói), Ajánlattevő képviselőjének nem kell cégképviseletre jogosult személynek lennie, de Szolgáltató jogosult vizsgálni azt, hogy a felhasználó rendelkezik-e az Ajánlattevőtől érvényes meghatalmazással az ajánlat megtételére. Ajánlattevő képviselője automatikusan kapcsolattartóvá válik – ettől a Felek a megrendelőben foglaltak szerint eltérhetnek. Az ajánlat megtételéhez a képviselő köteles a megrendelőben kért adatokat megadni.

A Szolgáltatást megrendelő szervezet tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatást nyújtó szervezet részére a megrendelő űrlap elküldésével olyan ajánlatot tesz, amely ajánlati kötöttséggel jár. Az ajánlatnak a Szolgáltatást nyújtó jelen Általános Szerződéses Feltételei a részét képezik. A Szolgáltatást megrendelő szervezet elfogadja, hogy a Szolgáltatást nyújtó szervezet jelen ÁFSZ-et köteles előzetesen megismerni, azt követően elfogadni. A Szolgáltatást nyújtó szervezet Általános Szerződéses Feltételei akkor is az ajánlat alapján létrejövő szerződés részét képezik, ha a Szolgáltatást megrendelő szervezet eltérő tartalmú felhasználási feltételeket kommunikál a Szolgáltatást nyújtó szervezet felé.

Szolgáltatások megrendelésének egyedi lépései

Szolgáltatásokat megrendelni csak regisztrált felhasználó jogosult az Agrár-EDIH ügyfélkapcsolati rendszerében. Az Ügyfél az Agrár-EDIH elektronikus ügyfélkapcsolati rendszerén felkeresi a szolgáltatások megrendelésére szolgáló aloldalt (https://intro.aedih.hu/szolgaltatas_lista), és kiválasztja az általa megrendelni kívánt szolgáltatást. A szolgáltatások egyedi, lényeges tulajdonságait bemutató aloldalain a „Kosárba” gombra kattintva lehet kezdeményezni az adott szolgáltatás tényleges megrendelését. A megrendelni kívánt szolgáltatás kiválasztása után a kosár tartalmát mutató „…elem” feliratra kattintva lép be a felhasználó a megrendelés összesítésére szolgáló felületre. Ezen a felületen az összes, megrendelni kívánt szolgáltatás listázásra kerül. A megrendelés véglegesítéséhez a „Pénztár” gombra kattintva lehet továbblépni. A megrendelés elküldése előtt áttekinthetők az Ügyfél (megrendelő/ajánlattevő), illetve a megrendelendő szolgáltatások részletei. Ugyanezen az oldalon az Ügyfél három jelölőnégyzet (checkbox) kitöltésével nyilatkozik:

  • a képviseleti jogosultságról,
  • a szükséges de minimis keret rendelkezésre állásáról,
  • valamint az ÁSZF elfogadásáról.

A megrendelés folyamata a „Rendelés véglegesítése” gomb megnyomásával zárul. A sikeres megrendeléserő a rendszer automatikus e-mail üzenetet küld a megrendelés részleteivel az Ügyfélregisztrációkor megadott e-mail címére.

Az Agrár-EDIH ügyfélkezelő rendszere a megrendelés adatai alapján elkészíti a de minimis igazolást (amely szükséges a de minimis könyvelésben való elszámolásához), illetve a teljesítés-igazolást, amelyeket az Agrár-EDIH a szolgáltatásnyújtás végeztével postai úton, illetve rendezvények esetén lehetőség szerint személyesen juttat el Ügyfelei számára. 

A Szolgáltatást igénybe vevő/ az Ügyfél a szolgáltatás igénybevételével az általa megadott valamennyi adat a Szolgáltatást nyújtó szervezet/ a Konzorcium általi, jelen ÁSZF 1. számú függelékében meghatározottak szerinti tárolásához kifejezetten hozzájárul.

Az ÁSZF hatályos ettől a naptól: 2025.10.22.

Jelen ÁSZF visszavonásig hatályos.

Függelék:

  1. számú függelék a közös adatkezelésre vonatkozó tájékoztatóról